verbális megértés

Nagyon érdekes dolog az, hogy KI, MIT ért a mondataid alatt. Miért nem érthető a másik félnek számodra nagyon alap gondolatok, jelzők, jelenségek?

Amikor most szerencsém volt önkéntes felvételin részt venni, mindenki elmesélte szépen, miért is vállalkozott ilyen megmérettetésre, miért önkénteskedik. Magam már régóta foglalatoskodom kétkezi segítségnyújtással, mert látom értelmét, hasznát. Tevékenyen ki is veszem a részemet, magam látom gyermekek boldog arcát :). Ez mindent felülmúl, erről nem lehet beszélni, vagy átlépni, csak átélni.

Nos, én el is mondtam miért is kezdtem el ezzel foglalkozni. És nem értették meg, sőt antifeministának tartottak, ha létezik ilyen fogalom:). Furcsa volt,  mert tegnap pl barátnőm két szóból értette mindazt, amit ott a sok önkéntes nem.

Az indokaim: van két kezem, elég energiám, vidám vagyok stb. És haszontalan. Csak létezem cél, ok nélkül. Véleményem szerint egy nő, míg nincs családja, vagy gyermeke, addig csak létezik, a társadalom tevékeny tagja. De a létezés a nők szempontjából nem a levegővételből áll, bár szerves része (év elején szerencsém volt megtudni, hogy a pillantás is a létezésünk szerves rész:). A gondoskodás, a törődés velünk született genetikai vágy. Hiányában a nők, ha még be nem vallják, egyszerűen csak lélegeznek.

Az élet értelme? Nagy kérdések, és inkább költői kérdések. Ha sematikus választ vár az ember, leírja: a Boldogság. Szép flexibilis és ködös fogalom ez, talán önző is, szinte minden ráhúzható, és elbújik mögötte a válaszadó. Mert senki nem meri, nem merte bevallani, hogy Boldog. Hiszen már attól is félünk, ha bevalljuk, elillan, mint egy szublimáló kemikália. Apró, kisebb boldogságmagokra bontjuk a nagybetűs Boldogságot, hogy részese legyünk, mi is,  az élet értelmének, ha kicsit is, de boldognak mondhassuk magunkat, hiszen kicsiny boldogságok (zene, hobby, teljesítmény) mindig akad az életünkben. Mi lehet még az élet értelme? A család. Én családom, ő családja. Az a kis társadalmi egység, amelyben Te, Te vagy. Akár súrlódással, akár boldogsággal, de maszk nélkül. Ők látnak, ismernek, elfogadnak. 

Amíg nem leli meg egy nő az élet értelmét, addig ebből az utóbbi értelmezésből kiindulva "haszontalan", s ezt a jelzőt, nem kell túlságosan is negatívan értelmezni, mert ahogy Én is, mások is képesek ebből az állapotból a legjobbat kihozni. Ezért szeretem azokat  a perceket, mikor segíthetek, mikor két kézzel és egy mosollyal több jut valakinek, kinek még annyi sem.

Ez az, amit félreértettek a fiatalok körülöttem az önkéntesség kapcsán, és ez az, amit a barátnőm két szóból megértett. A kor nem játszik ebben szerepet, 19 évesen már az Aranyágnak gyűjtöttem gyermekjátékokat. Inkább a hasznosság-haszontalan fogalmak 21dik századi jelentése változott. Ma már senki nem akar haszontalan lenni, mert nehéz bevallani, nehéz meglépni abban a világban, ahol a státusz, a külsőség számít.

 

 

 

Címkék: élet